2-5 Interactieve Plattegrond
inleiding
Elk schooljaar organiseert het Grafisch Lyceum Rotterdam een Open Dag en Open Avond om toekomstige studenten kennis te laten maken met onze opleidingen. Dit jaar willen we de bezoekers een unieke ervaring bieden door middel van een interactieve plattegrond, die vooral de opleiding Mediavormgeven in de spotlight zet. Met deze digitale tool hopen we niet alleen geïnteresseerden op een interactieve manier rond te leiden, maar ook nieuwe, enthousiaste studenten aan te trekken voor deze creatieve en veelzijdige opleiding.
Opdracht: Interactieve Plattegrond
We gaan de klas opsplitsen in drie groepen. De bedoeling is dat iedere groep als eindproduct een interactieve plattegrond heeft. Dit betekent dat je dus goed moet samenwerken, een goede communicatie moet hebben en zeer zeker een goede planning en to-do lijst en een gedeelde locatie voor je bestanden zodat iedereen erbij kan. We hebben zes weken de tijd voor deze opdracht.
Je gaat met je groep een interactieve plattegrond maken voor de opleiding Mediavormgeven die tijdens de open dag en/of open avond gebruikt kan worden.
DOELGROEPEN
Bezoekers Open Dag en Open Avond van het Grafisch Lyceum Rotterdam. Deze doelgroep bestaat voornamelijk uit jongeren die geïnteresseerd zijn in een creatieve opleiding. Ze zitten in het laatste jaar van de middelbare school of hebben eerst nog een andere opleiding gevolgd. Ze komen vaak samen met ouders, vrienden of andere familieleden. Ze zijn voor het eerst in het gebouw hebben dus nog niet helemaal door waar welke verdieping is en hoe je daar precies komt. Voor deze doelgroep kan het soms nog als een doolhof overkomen.
DOEL VAN DE OPDRACHT
Maak een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke interactieve plattegrond voor de doelgroep van de Open Dag en Open Avond. Zorg ervoor dat het makkelijk te gebruiken is, er een duidelijke navigatie aanwezig is en dat het naast praktisch ook visueel aantrekkelijk is. De plattegrond is er ook om de bezoekers een indruk te geven wat ze op de etages kunnen vinden.
SAMENWERKEN
Je gaat samenwerken in een groep en om dat goed te laten slagen moeten jullie eerst goede afspraken maken, taken verdelen en een planning starten op Trello. Zorg ervoor dat iedereen een duidelijke taak heeft in de opdracht en dat iedereen op een gelijke manier bijdraagt aan de opdracht. Communiceer duidelijk met elkaar en zorg ervoor dat iedereen op de hoogte blijft van je aanwezigheid en je inzet. Hier zal je uiteindelijk ook op worden beoordeeld.
Stijl:
Huisstijl van het GLR is een must
>> HUISSTIJL HANDBOEK GLR <<
>> LOGO AFGERONDE HOEKEN <<
>> LOGO <<
>> NIMBUS SANS FONT <<
>> SEQUAL 100 BLACK FONT <<
>> SLOGAN <<
Formaat:
Je gaat het maken voor een PixioDisplay. Het formaat is W1080px – H1920px (staand)
Content:
Etage 2, 3 en 4 van het A-gebouw moeten erin verwerkt worden. Medewerkers hoeven niet vermeld te worden. Het gaat om de indeling van de lokalen en wat de bezoeker daar kan vinden. (DEZE WORDT LATER AANGELEVERD)
Uitwerkingen:
- Wireframes worden gemaakt in Figma en zijn high fidelity
- Interactieve ontwerpen worden gemaakt in Figma
- Prototypes worden gemaakt in Figma
Wat we willen terugzien:
In de aankomende tech lessen gaan jullie in Figma werken met het maken van frames, sections, component properties, animated buttons en het maken van gif ontwerpjes. De onderdelen van deze tech lessen willen we terugzien in de files en prototypes van Figma. Kijk ook terug naar de lessen over gebruiksvriendelijkheid waarbij je denkt aan leesbaarheid, contrast in kleur en logische indelingen van je scherm.
- Planning in Trello
- High Fidelity wireframes in Figma document
- Interactief ontwerp in Figma
- Figma sharelink naar het prototype